Powiadomienia Web Push – zastosowania dla wszystkich firm
Czym są powiadomienia Web Push?
Powiadomienia Web Push to małe komunikaty, które wyświetlane mogą być w rogu ekranu komputera, smartfonu czy tabletu u użytkowników, którzy zapisali się na stronie internetowej.
Jak użytkownik może zapisać się do powiadomień Web Push?
- Po wejściu na stronę wyświetlać powinien się formularz do zapisu na powiadomienia Web Push.
- Użytkownik wyraża zgodę, jeśli chce otrzymywać takie powiadomienia.
- Od tego momentu użytkownik otrzymuje powiadomienia bez względu czy jest na stronie internetowej, na której się do tych powiadomień zapisał czy na zupełnie innej.
Wysyłanie regularnych powiadomień pozwoli zbudować popularną, rozpoznawalną markę oraz zwiększy sprzedaż. Jeśli firma prowadzi firmowy newsteller warto więc zaproponować również powiadomienia Web Push. Dzięki temu będzie można również pokazywać subskrybentom nowe produkty oraz wysyłać informację o promocjach.
Struktura powiadomień Web Push:
- Nagłówek;
- Tekst powiadomienia;
- Link do strony internetowej;
- Zdjęcie.
Zastosowania powiadomień Web Push w firmie:
- Odzyskiwanie porzuconych koszyków – powiadomienia wyświetlają się bez względu na odwiedzaną stronę, można więc wysłać do swoich odbiorców przypomnienie o porzuconym koszyku oraz np. zniżkę na ten zakup. Dzięki temu zmniejszy się liczba zostawionych koszyków a zwiększy sprzedaż;
- Wysyłanie dodatkowej zniżki – przeglądając swoją bazę użytkowników zapisanych do powiadomień Web Push sprzedawca ma informację o tym, który produkt był najczęściej oglądany, który użytkownik odwiedzał kilka razy na ten sam produkt. Dzięki temu można wysyłać dedykowane zniżki, które zachęcą danego odbiorcę do zakupu;
- Informacje o nowościach – dzięki wysyłaniu powiadomień Web Push można w każdej chwili informować swoich odbiorców o nowej dostawie danego produktu czy nowych produktach w sklepie.
Powiadomienia Web Push to niezbędny element strategii marketingowej. Na każdym etapie działalności powiadomienia te mają swoje zastosowanie i są niezawodnym elementem stałego kontaktu z klientem.