Co to jest Content Marketing ?
Dobry marketing to zdecydowanie przywódca dobrej sprzedaży. Każdy sprzedawca powinien choć w części poznać tajemnice marketingu tak, aby jeszcze bardziej polepszyć swoje wyniki sprzedażowe. W dzisiejszym artykule zajmiemy się content marketingiem.
Content marketing, to taki rodzaj marketingu, w którym
dociera się do odbiorców za pomocą zamieszczanych treści i za pomocą
publikowanych treści pozyskuje potencjalnych klientów. Oczywiście muszą to być
interesujące i wartościowe treści, po to aby zachęciły potencjalnego odbiorcę
to wejścia na naszą stronę internetową czy fanpage. Taka forma marketingu opiera się na jednostronnym kierunku przekazywania reklam. Kieruje się to budowaniem długoterminowych relacji za pomocą angażowania się zarówno ze strony sprzedawców, czy osób mających na celu promowanie treści jak i odbiorców.
Pokazywane treści to najczęściej zdjęcia bądź filmiki odnoszące się bezpośrednio do danego produktu czy usługi czy nawet wizerunku marki. Wydawać by się mogło, że content może kojarzyć się każdemu z treściami pisanymi – nic bardziej mylnego. Jestem pewna, że większość sprzedawców nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, iż w swoim sklepie czy na fanpage’u wykorzystuje elementy content marketingu. Pokazywane treści to najczęściej zdjęcia bądź
filmiki odnoszące się bezpośrednio do danego produktu czy usługi czy nawet
wizerunku marki. Oprócz tego, zaliczyć do nich również możemy:
- Blogi;
- Posty;
- E-maile
- Newsletter,
- Posty na portalach społecznościowych;
- E-booki.
Warto pamiętać o tym, o czym przed chwilą wspominałam, że na
content marketing składa się nie tylko część pisana, ale także wszystko to, co
do danego tekstu dodamy, np. grafika czy filmik. Co jeszcze zalicza się do działu
„content marketing”?
- Filmy wideo;
- Prezentacje multimedialne
- Webinarium;
- Gify;
- Infografiki;
- Audiobooki.
Przy doborze odpowiedniej formy warto zwrócić uwagę na to,
aby była ona pasująca do rodzaju prowadzonej działalności i oferowanych
produktów czy usług. Jeśli odpowiednio dobierzesz sposób i formę marketingu do
swojego biznesu, będzie to bardziej spójne i wiarygodne dla odbiorców. A co za
tym idzie, ludzie będą odbierali to jako coś naturalnego, a nie robionego na
siłę byleby pozyskać kontakty.
Dzięki content marketingowi stwarzane jest również budowanie
podstaw do widoczności w Google. Firma Google zdecydowanie lepiej i wyżej
wyświetla firmy, które stawiają na conent. Częste dodawanie wartościowych
treści na stronę internetową powoduje, iż jest ona wyświetlana wyżej w
wyszukiwarce Google. Zamieszczając dodatkowo słowa kluczowe w treści danego
tekstu, również mamy szansę na pojawienie się jeszcze wyżej na liście
wyszukiwania Google.
Korzyści z content marketingu:
· Pozyskanie klientów – dzięki zaangażowaniu się w dodawanie wartościowych treści, jesteśmy w stanie dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów jeśli
skupimy ich uwagę i sprawimy, że będą chcieli wejść na naszą stronę;
· Wzrost sprzedaży – jeśli Twoi potencjalni klienci oraz obecni klienci zauważą, że
angażujesz się w sprzedasz i dajesz im coś od siebie w formie np. interesującego bloga, to duże prawdopodobieństwo jest, że zdecydowanie wrócą
oni do Twojego sklepu a nawet polecą go innym;
· Zbudowanie wizerunku – prowadząc systematycznie bloga, masz ogromną szansę na zbudowanie wizerunku osoby, która zna się na tym, co sprzedaje czy oferuje.
Jeśli Twoje treści będą wyjątkowo interesujące to prawdopodobnie klienci czy
osoby odwiedzające Twoją stronę będą czytały wszystko, będą także czekały na
kolejne interesujące treści. Które być może rozwieją ich wątpliwości na temat
danego produktu czy usługi. Jeśli Twoje treści będą obfite w szczegółowe i
wartościowe informacje to klienci będą również polecali swoim znajomym Twoją
stronę co dodatkowo pozwoli Ci pozyskać jeszcze większą ilość potencjalnych
klientów;
· Zbudowanie zaufania wśród odbiorców – jeśli będziesz przestawiać interesujące treści, nastawione na dokładne przedstawienie Twoich produktów czy usług, to
zdecydowanie przyciągniesz tym odbiorców do siebie. Coraz więcej ludzi zwraca
uwagę na to, aby na sklepie internetowym było coś więcej niż produkty które
można zakupić. Jeśli udostępniałbyś darmowe treści, które być może będą pomocne
dla kogoś, czy też odpowiedzą na nurtujące go pytania, to zdecydowanie zbudujesz
zaufanie swoich odbiorców. Osoby te będą chciały wrócić na Twoją stronę,
ponieważ będą ciekawe tego, co jeszcze dodasz.
Jakie treści publikować?
· Dokładne opisy produktów/usług – jest to główny element każdego sklepu internetowego. Bez tego trudno zachęcić klienta do zakupów w naszym sklepie internetowym. Warto natomiast pamiętać, że klientom nie zależy jedynie na fabrycznych cechach produktu a także na czymś dodatkowym, czego nie znajdą w innym sklepie
oferującym te same bądź zbliżone produkty czy usługi;
Możliwość dodania opinii/oceny – jest to coraz większy trend wśród sklepów
internetowych. Danie użytkownikom możliwości wyrażenia własnego zdania na temat zakupów bądź skorzystania z danej usługi zdecydowanie może wpłynąć na
wiarygodność sklepu a także zyskać lepsze zaufanie wśród odbiorców. Do tych
treści nie potrzeba dużego zaangażowania z naszej strony, tutaj głównie działać
powinni nasi klienci;
· Możliwości wykorzystania danego produktu/usługi – aby zachęcić odbiorców do zakupu warto pomyśleć o tym, aby przestawić im możliwości zastosowania danego produktu bądź usługi, które jeszcze bardziej uświadomi ich o tym, dlaczego warto skorzystać z Twojej usługi czy też zamówić właśnie ten produkt.