Typy kampanii w Google Ads

Jak każdy z nas może zauważyć, Internet staje się głównym źródłem pozyskiwania klientów. Z uwagi na fakt, że większość sklepów stacjonarnych ma ograniczoną działalność bądź całkowicie uniemożliwioną, trzeba myśleć o wyróżnieniu się w sieci. Aby być znanym w Internecie, trzeba poświęcić trochę czasu i pieniędzy na kampanie reklamowe. Bardzo znaną siecią oraz firmą jest Google i udostępniona przez nich opcja kampanii reklamowych Google Ads. Jak większość firm, Google ma swoje zasady. W dzisiejszym artykule opiszemy główne typy kampanii, jakie można publikować za pomocą Google Ads.

Kampanie reklam Google Ads:

  1. Sieć wyszukiwania:
  • Linki sponsorowane;
  • Reklamy mobilne;
  • Reklamy typu połączenie telefoniczne;
  • RLSA Remarketing;
  • Reklama w mapach;
  • Pobrania aplikacji.

2. Sieć reklamowa:

  • Sieć reklamowa AdSense;
  • GSP;
  • Aplikacje;
  • Youtube;
  • Remarketing;
  • Remarketing dynamiczny.

3. Zakupy Google:

  • Reklamy w sieci wyszukiwania;
  • Reklamy w sieci reklamowej;
  • Reklamy w zakupach Google;
  • Remarketing dynamiczny.

4. Promocja aplikacji:

  • Pobranie aplikacji sieć wyszukiwania;
  • Pobranie aplikacji sieć  reklamowa;
  • Promocja w google play;
  • Remarketing.

5. Wideo:

  • Wideo in-stream;
  • Wideo discovery;
  • Bumper Ads;
  • Remarketing;
  • Rozszerzenia produktowe.

Reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania – czym są?

  • Paid search;
  • Płatne wyniki wyszukiwania;
  • Płatne linki reklamowe;
  • Płatne linki;
  • Linki sponsorowane;

Reklamy te wyświetlają się w formie tekstowej, zawierają opis, nagłówek, adres URL oraz pozostałe rozszerzenia. Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych w wyszukiwarkę.

Reklamy Google Ads w sieci reklamowej – czym są?

  • Reklamy tekstowe;
  • Reklamy graficzne;
  • Reklamy wideo;
  • Reklamy wśród partnerów Google (YouTube, Gmail, Bloger, Google Play).

Sieci reklamowe  Google Ads dają ogromne możliwości bardzo szczegółowego kierowania swoich reklam. Wszystko zależy od tego, jaką strategię przyjmie się w firmie – reklamy można kierować biorąc pod uwagę na przykład, tematykę czy słowa kluczowe, patrząc na dane demograficzne czy informację o zainteresowaniach oraz aktywnościach użytkowników sieci.

Reklamy Google Ads i reklamy aplikacji – czym są?

Reklamy te to usługa, która polega na promowaniu pobrania konkretnej aplikacji mobilnej. Reklamy te wyświetlają się w trzech miejscach:

  • Sieć wyszukiwania;
  • Sieć reklamowa;
  • Aplikacje.