Typy kampanii w Google Ads
Jak każdy z nas może zauważyć, Internet staje się głównym źródłem pozyskiwania klientów. Z uwagi na fakt, że większość sklepów stacjonarnych ma ograniczoną działalność bądź całkowicie uniemożliwioną, trzeba myśleć o wyróżnieniu się w sieci. Aby być znanym w Internecie, trzeba poświęcić trochę czasu i pieniędzy na kampanie reklamowe. Bardzo znaną siecią oraz firmą jest Google i udostępniona przez nich opcja kampanii reklamowych Google Ads. Jak większość firm, Google ma swoje zasady. W dzisiejszym artykule opiszemy główne typy kampanii, jakie można publikować za pomocą Google Ads.
Kampanie reklam Google Ads:
- Sieć wyszukiwania:
- Linki sponsorowane;
- Reklamy mobilne;
- Reklamy typu połączenie telefoniczne;
- RLSA Remarketing;
- Reklama w mapach;
- Pobrania aplikacji.
2. Sieć reklamowa:
- Sieć reklamowa AdSense;
- GSP;
- Aplikacje;
- Youtube;
- Remarketing;
- Remarketing dynamiczny.
3. Zakupy Google:
- Reklamy w sieci wyszukiwania;
- Reklamy w sieci reklamowej;
- Reklamy w zakupach Google;
- Remarketing dynamiczny.
4. Promocja aplikacji:
- Pobranie aplikacji sieć wyszukiwania;
- Pobranie aplikacji sieć reklamowa;
- Promocja w google play;
- Remarketing.
5. Wideo:
- Wideo in-stream;
- Wideo discovery;
- Bumper Ads;
- Remarketing;
- Rozszerzenia produktowe.
Reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania – czym są?
- Paid search;
- Płatne wyniki wyszukiwania;
- Płatne linki reklamowe;
- Płatne linki;
- Linki sponsorowane;
Reklamy te wyświetlają się w formie tekstowej, zawierają opis, nagłówek, adres URL oraz pozostałe rozszerzenia. Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych w wyszukiwarkę.
Reklamy Google Ads w sieci reklamowej – czym są?
- Reklamy tekstowe;
- Reklamy graficzne;
- Reklamy wideo;
- Reklamy wśród partnerów Google (YouTube, Gmail, Bloger, Google Play).
Sieci reklamowe Google Ads dają ogromne możliwości bardzo szczegółowego kierowania swoich reklam. Wszystko zależy od tego, jaką strategię przyjmie się w firmie – reklamy można kierować biorąc pod uwagę na przykład, tematykę czy słowa kluczowe, patrząc na dane demograficzne czy informację o zainteresowaniach oraz aktywnościach użytkowników sieci.
Reklamy Google Ads i reklamy aplikacji – czym są?
Reklamy te to usługa, która polega na promowaniu pobrania konkretnej aplikacji mobilnej. Reklamy te wyświetlają się w trzech miejscach:
- Sieć wyszukiwania;
- Sieć reklamowa;
- Aplikacje.