Reklamy na Facebooku – które materiały są objęte ograniczeniami?
W dzisiejszym artykule pokażemy, które produkty bądź usługi reklamowane na Facebooku są objęte ograniczeniami i każdy z nich po krótce wyjaśnimy.
- Alkohol – wszystkie reklamy, które promują alkohol bądź zawierają odniesienia do alkoholu, muszą być zgodne z wszelkimi obowiązującymi lokalnie przepisami prawa., wymogami i normami branżowymi, a także muszą uwzględniać wiekowe oraz krajowe kryteria grupy docelowej, które są zgodne z wytycznymi samego Facebooka. W niektórych krajach, reklamowanie alkoholu jest całkowicie zabronione, są to takie kraje jak: Afganistan, Arabia Saudyjska, Bangladesz, Brunei, Egipt, Gambia, Jemen, Kuwejt, Libia, Litwa, Norwegia, Pakistan, Rosja, Turcja oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.
- Usługi randkowe/matrymonialne – publikowanie takich reklam, wymaga uzyskania pisemnej zgody przez reklamodawcę.
- Usługi hazardowe na pieniądze – reklamy te mogą być kierowane jedynie do osób, które ukończyły 18 lat oraz mieszkają w krajach objętych pozwoleniem. Dodatkowo reklamy te wymagają uzyskania pisemnej zgody.
- Loterie państwowe – reklamy te mogą być wyświetlane jedynie w miejscach, gdzie dana loteria obowiązuje, oprócz tego muszą być także zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w danym miejscu.
- Apteki internetowe – reklamując apteki internetowe, należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby wyświetlały się jedynie produkty, które można zakupić bez recepty. Dodatkowo reklamodawca musi uzyskać pisemną zgodę na publikację.
- Usługi wymagające subskrypcji – reklamy te muszą spełnić wszystkie specjalne wymogi dla usług wymagających subskrypcji.
- Produkty i usługi finansowe oraz ubezpieczeniowe – reklamy te mogę być kierowane jedynie do osób, które ukończyły 18 lat. Dodatkowo takie reklamy nie mogą zawierać próśb o podanie prywatnych danych osobowych oraz muszą zawierać dokładne i wyraźne informację odnośnie opłat za dany produkt bądź usługę – nie mogą wprowadzać odbiorcy w błąd.
- Reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów bądź polityki – reklamy te mogą być publikowane po spełnieniu warunków takich, stosowanie się do wszystkich obowiązujących przepisach prawa oraz poddanie się procedurze autoryzacji, która jest wymagana przez firmę Facebook.
- Produkty i usługi związane z krypto walutami – reklamy te wymagają uzyskania pisemnej zgody.
- Leczenie uzależnień od alkoholu i narkotyków – w niektórych państwach Facebook wymaga posiadania certyfikatu LegitScript oraz dodatkowo pisemnej zgody od Facebooka.
- Zabiegi medycyny estetycznej – reklamy te mogą być wyświetlane jedynie u użytkowników, którzy ukończyli 18 lat.
- Reklamy pokazujące utratę wagi – reklamy te mogą być wyświetlane jedynie u użytkowników, którzy ukończyli 18 lat.