Reklamy na Facebooku – które materiały są objęte ograniczeniami?

W dzisiejszym artykule pokażemy, które produkty bądź usługi reklamowane na Facebooku są objęte ograniczeniami i każdy z nich po krótce wyjaśnimy.

  1. Alkohol – wszystkie reklamy, które promują alkohol bądź zawierają odniesienia do alkoholu, muszą być zgodne z wszelkimi obowiązującymi lokalnie przepisami prawa., wymogami i normami branżowymi, a także muszą uwzględniać wiekowe oraz krajowe kryteria grupy docelowej, które są zgodne z wytycznymi samego Facebooka. W niektórych krajach, reklamowanie alkoholu jest całkowicie zabronione, są to takie kraje jak: Afganistan, Arabia Saudyjska, Bangladesz, Brunei, Egipt, Gambia, Jemen, Kuwejt, Libia, Litwa, Norwegia, Pakistan, Rosja, Turcja oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.
  2. Usługi randkowe/matrymonialne – publikowanie takich reklam, wymaga uzyskania pisemnej zgody przez reklamodawcę.
  3. Usługi hazardowe na pieniądze – reklamy te mogą być kierowane jedynie do osób, które ukończyły 18 lat oraz mieszkają w krajach objętych pozwoleniem. Dodatkowo reklamy te wymagają uzyskania pisemnej zgody.
  4. Loterie państwowe – reklamy te mogą być wyświetlane jedynie w miejscach, gdzie dana loteria obowiązuje, oprócz tego muszą być także zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w danym miejscu.
  5. Apteki internetowe – reklamując apteki internetowe, należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby wyświetlały się jedynie produkty, które można zakupić bez recepty. Dodatkowo reklamodawca musi uzyskać pisemną zgodę na publikację.
  6. Usługi wymagające subskrypcji – reklamy te muszą spełnić wszystkie specjalne wymogi dla usług wymagających subskrypcji.
  7. Produkty i usługi finansowe oraz ubezpieczeniowe – reklamy te mogę być kierowane jedynie do osób, które ukończyły 18 lat. Dodatkowo takie reklamy nie mogą zawierać próśb o podanie prywatnych danych osobowych oraz muszą zawierać dokładne i wyraźne informację odnośnie opłat za dany produkt bądź usługę – nie mogą wprowadzać odbiorcy w błąd.
  8. Reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów bądź polityki – reklamy te mogą być publikowane po spełnieniu warunków takich, stosowanie się do wszystkich obowiązujących przepisach prawa oraz poddanie się procedurze autoryzacji, która jest wymagana przez firmę Facebook.
  9. Produkty i usługi związane z krypto walutami – reklamy te wymagają uzyskania pisemnej zgody.
  10. Leczenie uzależnień od alkoholu i narkotyków – w niektórych państwach Facebook wymaga posiadania certyfikatu LegitScript oraz dodatkowo pisemnej zgody od Facebooka.
  11. Zabiegi medycyny estetycznej – reklamy te mogą być wyświetlane jedynie u użytkowników, którzy ukończyli 18 lat.
  12. Reklamy pokazujące utratę wagi – reklamy te mogą być wyświetlane jedynie u użytkowników, którzy ukończyli 18 lat.