Pozycjonowanie sklepu internetowego – co i jak?
Aby doszło do zamówienia, użytkownicy muszą dowiedzieć się o Twoim sklepie internetowym. Dzięki skutecznemu marketingowi, internauci po wyszukaniu w wyszukiwarce zostaną przekierowani właśnie do Twojego sklepu.
Dzięki pozycjonowaniu w Internecie, Twój sklep może być wyświetlany jako jeden z pierwszych w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie SEO (Search Engine Optimization) to szereg wielu działań, które mają na celu wyświetlanie i osiąganie przez Twój sklep internetowy jak najwyższych wyników w wynikach wyszukiwania. Ze względu na to, że do większości zakupów w danym sklepie dochodzi dzięki odnalezieniu ich w wyszukiwarce Google, każdemu handlowcowi powinno zależeć na wysokich wynikach.
Od czego zacząć pozycjonowanie w Twoim sklepie internetowym?
Przede wszystkim skup się na słowach kluczowych, na które chcesz poświęcić najwięcej i które będą kierowały użytkowników sieci do Ciebie. Słowa kluczowe to inaczej mówiąc frazy. Nie mogą to być oczywiście wszystkie słowa czy wyrazy. Wybierz kilka, ale konkretnych.
Zwiększyć swoje szanse na wyszukanie w sieci możesz zwiększyć również za pomocą prowadzenia bloga. W artykułach możesz “wkradać” swoje słowa kluczowe.
Zdecydowanie pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie może również certyfikat SSL, który firma Google traktuje bardzo poważnie.
Pozycjonowanie to nie tylko wspomniane słowa kluczowe. Na dobre wyszukiwanie wpływa również ogólny wygląd strony czy przedstawiane na niej treści. Informacje na Twojej stronie wzbogacone dodatkowo o grafikę czy linki zewnętrzne zdecydowanie mogą pomóc w lepszych wynikach. Treści zamieszczane powinny być dokładnie przeanalizowane tak aby nie zawierały błędów.
Niestety nie można oczekiwać, że efekty pozycjonowania będą natychmiastowe. W większości przypadków jest to czas około 6 miesięcy i nie ma sposobu, aby przyspieszyć ten proces.