Podstawy Google Ads
Sprzedaż produktów czy usług w sklepie internetowym to szeroki zakres działań z tym związanych. Nie wystarczy otworzyć sklep, dodać produkty ze zdjęciami i opisami oraz wybór modelu sklepu. Aby doszło do zamówienia, musisz zdobyć klientów. Marketing zdecydowanie może w tym pomóc. Jednym z dobrych sposobów jest korzystanie z płatnego marketingu, który oferuje firma Google – Google Ads.
Jak zacząć?
Na samym początku musisz założyć konto na Google Ads. Niezbędne do tego jest posiadanie konta na gmailu. Założenie jest całkowicie darmowe – opłaty zaczynają się dopiero po ruszeniu kampanii reklamowej.
Opłata pobierana jest po kliknięciu każdego użytkownika w wyskakującą reklamę. Dzięki modelowi Pay Per Click nie musisz myśleć o opłatach pod koniec miesiąca, wystarczy zaplanowanie budżetu.
Niestety nie wszystkie reklamy są wyświetlane jako pierwsze po wpisaniu konkretnej frazy. Firma Google musi zdecydować kto będzie wyświetlany wyżej i częściej. Mają wpływ na to przede wszystkim: stawka jaką firma jest w stanie zapłacić za wyświetloną reklamę oraz ogólny wygląd kampanii reklamowej.
Najbardziej popularne rodzaje reklam w Google Ads:
- Reklamy tekstowe;
- Reklamy graficzne;
- Reklamy produktowe;
- Remarketing.
Pierwsza reklama w Google Ads – jak zacząć?
- Ustal budżet – musisz zdecydować, ile masz zamiar płacić za wyświetlane reklamy (dziennie lub miesięcznie);
- Określ grupę odbiorców;
- Ustal słowa kluczowe;
- Ustal frazy wykluczające;
- Dopasowanie – zdecyduj, czy reklamy mają pojawiać się jedynie po wpisaniu słów kluczowych czy może także po podobnych słowach.
Google Ads jest jedną lepszych form marketingu. Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu do potrzeb klientów cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców.
Write a Comment
You must be logged in to post a comment.