Kto to jest Influencer i jak może pomóc wypromować markę?

Pojawia się coraz więcej sposobów i metod na promocje marki. Większą uwagę przykuwa się do promocji w sieci. Nowym trendem na marketing w Internecie jest influencer marketing. Niezbędna do tego jest osoba, która wypromuje markę, zwana influencerem

Influencer to osoba wpływowa, która jest znana w świecie mediów społecznościowych. Dzięki licznej liczbie osób obserwujących jest w stanie oddziaływać na ludzi, którzy ją obserwują. Osoba ta zazwyczaj prowadzi bloga, vloga, konto na YouTube, Facebooku czy Instagramie i pokazuje swoje pasje lub dzieli się momentami ze swojego życia prywatnego, co pozwala na uzyskanie zaufania grupy odbiorców co w przyszłości może wpłynąć na reakcje po promocji danego produktu czy marki.  

Jak wybrać odpowiedniego influencera? 

Na samym początku warto zaobserwować daną osobę w sieci i sprawdzić, jak działa, co pokazuje oraz jakie produkty czy usługi już promuje. Dobrze, aby były zgrane z tym co dany użytkownik publikuje na swoich portalach społecznościowych, ale należy zwrócić również uwagę na to, aby nie powielać z innymi promowanymi produktami. Warto w tym momencie zaobserwować również zasięgi influencera oraz grono odbiorców.  

Współpraca z influencerem 

W pierwszej kolejności po wyborze danego influencera trzeba zastanowić się nad zaproponowaną współpracą. Każda osoba wymaga indywidualnego podejścia. Zazwyczaj współprace dogaduje się z menagerem znanej osoby. Jeśli dojdzie do podjęcia współpracy należy ustalić na jakiej zasadzie podejmuje współpracę – czy będzie to na zasadzie barteru, czy może określonego wynagrodzenia. Po podjęciu współpracy warto przedstawić danej osobie czego od niej oczekujemy, jednak bez większego nacisku na formę prezentacji. Jeśli prezentacja będzie zbyt sztuczna i odbiegająca od formy prowadzenia profilu, obserwatorzy to zauważą i być może reklama nie przełoży się na dobrą sprzedaż. Influencer powinien w naturalny i dotychczasowo wybrany sposób reklamować dane produkty czy usługi. Zazwyczaj współpraca nie kończy się na jednorazowej reklamie. Jeśli firma zaobserwuje wzrost sprzedaży po relacji danego influencera, często kontynuuje współpracę na dłuższy okres. 

Jakie efekty może przynieść praca z influencerem? 

Obecnie z najbardziej popularnej metody marketingu korzysta coraz więcej firm. Nie tylko sprzedaż przeniosła się w większej części do Internetu, ale znane osoby na portalach społecznościowych przyciągają z dnia na dzień coraz większą liczbę swoich fanów. Po wyborze dobrego influencera firma może cieszyć się ogromnym zainteresowaniem danym produktem, który został przedstawiony przez influencera. Nowa marka czy firma, która współpracuje ze znaną osobą ma większą siłę przebicia na rynku i może natychmiastowo zdobyć liczne grono potencjalnych kupujących.