Jakie są najważniejsze narzędzia marketingu internetowego?

Każdy kto poważnie myśli o swoim biznesie, musi wiedzieć, ze marketing internetowy jest bardzo ważnym aspektem przy prowadzeniu biznesu zarówno  w sieci jak i stacjonarnie. Jeśli chcemy aby nasza firma odniosła sukces i cieszyła się dobrą renomom w Internecie, należy poważnie podejść do tego tematu.

Marketing internetowy, to dość obszerne pojęcie. Najbardziej uściślając, są to wszystkie działania, które pomagają w tym, aby Twoja strona czy sklep internetowy była lepiej widoczna w Internecie i bardziej znana wśród użytkowników sieci. Innymi słowy, jest to reklama w Internecie. Na marketing internetowy składają się również takie pojęcia jak pozycjonowanie strony, odpowiednie reklamy Google, działania w mediach społecznościowych czy korzystanie z opcji remarketingu.

Głównym celem marketingu internetowego jest pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie relacji z obecnymi klientami.

Narzędzia marketingu internetowego:

  • Kampanie Google Ads (Google Ads to nie tylko sieć wyszukiwania ale także możliwość reklamowania się na Youtube cz reklamy displayowe);
  • Reklamy na mediach społecznościowych (Facebook, Instagram);
  • Reklamy na TikTok (skuteczność zależna od branży)’
  • e-mail marketing;
  • budowanie marki w oparciu o krótkie formaty filmowe na Facebooku, Instagramie, Youtube i TikTok;

Marketing internetowy co prawda pochłania bardzo dużo czasu i potrzeba osoby doświadczonej żeby można było zauważyć efekty z jego prowadzenia. Jeśli nie mamy pojęcia co zrobić, lepiej abyśmy sami się za to nie brali, ponieważ nie tylko stracimy pieniądze i czas, ale także może to wpłynąć negatywnie na wizerunek naszej firmy. Skuteczna reklama internetowa, to przede wszystkim różnorodność. Pamiętaj o tym, aby nie przynudzać swoich potencjalnych odbiorców cały czas tymi samymi typami reklam, lub co gorsza, reklamami, które wyglądają zawsze identycznie. Użytkownicy sieci zwracają coraz większą uwagę na wygląd oraz przekazywane informacje w reklamach. Każda z Twoich reklam powinna być dokładnie przemyślana i stworzona zgodnie z obowiązującymi zasadami w  miejscu, w którym chcesz ją opublikować.