Czy Facebook może zatrzymać kampanie reklamową?

Facebook dzięki swojej funkcjonalności umożliwia również prowadzenie kampanii reklamowych. Tworzenie takiej kampanii zabiera trochę czasu i wymaga wkładu pracy, jednakże czasem dochodzi do sytuacji, w której Facebook nie przyjmuje reklamy. W jakich sytuacjach Facebook może zatrzymać kampanię reklamową i co zrobić, aby tego uniknąć? Spróbujemy wyjaśnić to w dzisiejszym artykule. 

W jakich sytuacjach może dojść do zatrzymania kampanii reklamowej? 

  •  Zbyt duża ilość tekstu – Facebook ma określoną liczbę tekstu na grafikach. Aby uniknąć zatrzymania reklamy, warto wcześniej zapoznać się z ograniczeniami i dopasować je do wprowadzonych norm;
  • Niespójność reklamy z tym, czego dotyczy – Facebook analizuje nie tylko wprowadzane reklamy, ale również strony, na które dana reklama przekierowuje. Jeśli okaże się, że potencjalny odbiorca może zostać oszukany, kampania reklamowa zostanie zatrzymana; 
  •  Słaba jakość – reklamy słabej jakości często nie są dopuszczalne przez serwis społecznościowy z uwagi na to, aby publikować to co podoba się użytkownikom;
  •  Niestosowna reklama – wulgarne znaki czy nieodpowiednia grafika są wyraźnym powodem do zatrzymania reklamy.

Pełna lista zakazanych rzeczy na Facebooku jest dostępna na platformie serwisu społecznościowego.  

Przed publikacją kampanii reklamowej, warto zawsze przypomnieć sobie „facebookowe” zasady dotyczące treści reklam oraz zakazane elementy, aby uniknąć niepotrzebnych problemów i marnowania czasu.